عوامل اصلی ایجاد گوش درد در افراد چیست

ممکن است دچار عفونت گوش شده باشید یا مشکلی در گوش‌های‌تان داشته باشید که علامتی از یک مشکل دیگر یا حتی یک بیماری جدی باشد. به هر حال، این ناراحتی می‌تواند تاثیر منفی بر کیفیت زندگی‌تان بگذارد. باید گفت که به طور کلی در عارضه ها و بیماری های مرتبط با گوش لازم است که بیماران هر چه سریع تر به پزشک متخصص مراجعه کرده و برای درمان آن اقدام نمایند و اهمیت سلامت شنوایی خود را ناچیز نشمارند. گوش درد‌ها اگر علت عفونی و التهابی داشته باشند، باید به طور جدی پیگیری و درمان شوند. در بعضی موارد اتفاق می‌افتد که درد‌های سینوسی، مفصلی، دندانی و گیجگاهی در جلوی خود گوش یا حتی درد‌های گردن ممکن است با گوش درد خود را نشان دهند.

در اینجا به بیان برخی از عوامل و علل اصلی ایجاد درد در گوش خواهیم پرداخت : عفونت های گوش میانی : عفونت گوش میانی نسبت به عفونت گوش داخلی متفاوت است و در عفونت های گوش میانی ما شاهد بروز تب در افراد هستیم، این نوع عفونت غالبا به صورت یک عفونت تنفسی فوقانی و یا یک سرما خوردگی (به صورت خفیف و یا شدید) اتفاق می افتد که دارای علائمی مانند فشار های سینوسی، گلو درد و آبریزش بینی می باشد.

عفونت گلو : درمان عفونت گلو گاهی واقعا چالش برانگیز است. برخی از باکتری‌ها یا یک ویروس عامل عفونت گلو هستند. عفونت گلو می‌تواند نتیجه‌ی آلرژی، آلودگی یا محرک‌‌ها باشد و یا از یک بیماری درونی ناشی شود. عفونت‌ گوش و گوش درد، عوارض متداولی هستند که در صورت پیشرفت عفونت گلو و رسیدن به درجه‌ی حادتر ایجاد می‌شوند.

وجود جرم زیاد در گوش : جرم گوش حالت مومی داشته و سیستم دفاعی طبیعی گوش است که با چرب نگه‌داشتن کانال گوش از بروز عفونت‌ها جلوگیری کند. اما اگر مقدار جرم گوش زیاد شود و سفت شود، می‌تواند درد شدیدی ایجاد کند. این عارضه به‌ویژه زمانی خود را نشان می‌دهد که توده‌ی سخت‌شده‌ی جرم گوش به پرده‌ی گوش (پرده‌ی صماخ) فشار بیاورد.

اوریون : اوریون یک بیماری مسری ویروسی است که توسط ویروس اوریون بروز می‌کند. این بیماری روی غده پاروتید تاثیر می‌گذارد. این غده جزء غدد بزاقی اولیه بوده و در مقابل گوش و زیر آن قرار دارد. علائم رایج این بیماری شامل تورم این غدد، تب سردرد، خستگی، کاهش اشتها و همچنین درد‌های ماهیچه‌ای است. علاوه بر این، بیمار مبتلا به اوریون ممکن است دچار کاهش شنوایی نیز بشود.

التهاب کانال گوش : ممکن است که مکرر احساس خارش و سوزش کانال گوش داشته باشید و یا حتی ترشحاتی مایل به زرد رنگ از کانال گوشتان خارج شود. در این حالت شما احتمالا دچار التهاب کانال گوش شده اید که یک بیماری شایع در بزرگسالان است. گوش درد در بیماری التهاب کانال گوش ممکن است با ترشحات گوش و احساس گرفتگی همراه باشد. اگر اخیرا در کانال گوش شما، پوسته پوسته شده و یا دانه های ریزی اطراف گوش ایجاد شده اند و همزمان احساس گوش درد پیدا کرده اید، احتمال دارد کانال گوش دچار التهاب شده باشد.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com