بهترین شیوه ها جهت کاهش درد دندان در آوردن کودک چیست

دندان درآوردن کودکان معمولا فرآیندی ادامه دار است که تا دوران نوپایی کودک طول می کشد. درآوردن دندان در کودکان که یک مرحله بسیار هیجان انگیز برای والدین محسوب می شود همراه با درد و مراقبت های مخصوصی برای کودکان است. زیرا این مرحله از رشد کودکان همراه با تب و بی قراری در آن ها می باشد و نقش و رفتار والدین در آرام کردن آن ها در این دوران موثر است. روش های مختلفی برای درمان و کاهش درد ناشی از دندان درد در نوزاد وجود دارد که به بیان برخی از آن ها خواهیم پرداخت .

از جمله این روش ها استفاده از کمپرس سرد است. برای این کار می توان یک پارچه را مرطوب کرد و داخل یک کیسه، داخل فریزر قرار داد. بعد از مدتی آن را خارج کرد، جویدن پارچه توسط کودک می تواند به آرام کردن او کمک کند. یک روش دیگر ماساژ دادن لثه و فشار آوردن به آن است که این کار نیز می تواند به آرام کردن درد دندان درآوردن کودک کمک کند. همچنین پستانک غذاخوری کودک را با برخی از میوه های یخ زده پر کنید تا کودک آن را بجود. این کار نیز برای آرام کردن درد موثر است. آب دهان کودک در این مرحله زیاد از دهان کودک خارج می شود، همواره آب خارج شده از دهان وی را خشک کنید و این کار را فراموش نکنید.

همچنین استفاده از دندان لرزان نیز می تواند به کاهش درد لثه به کودک کمک کند. قاشق ژلاتینی کوچک و نرم نیز می تواند برای تسکین این درد کودک کمک کند، این قاشق ها را در فریزر قرار دهید و سپس در اختیار کودک بگذارید تا خارش لثه هایش را بوسیله آن آرام کند.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com