مناسب ترین روش کاهش قند خون چیست

دیابت نوعی بیماری شایعی است که معمولا در مراحل پیشرفته قابل تشخیص می باشد. روشهای مختلفی برای کاهش قند خون و انواع دیابت وجود دارد که ساده ترین آنها استفاده از برخی مواد غذایی و خوراکی ها می باشد. افرادی که مبتلا به پیش دیابت هستند، دچار افزایش احتمال ابتلا به دیابت در آینده می شوند ، این همان چیزی است که باعث می شود تا جایی که می توانید برای داشتن زندگی سالم تلاش کنید. قند خون هنگامی بالا می‌رود که بدن نتواند به طور موثر قند را از خون به داخل سلول‌ها منتقل کند. وقتی این وضعیت تحت کنترل در نیاید، ممکن است به بیماری دیابت منجر شود. ادویه خاص مواد غذایی، خوردن میوه های خاص و خوردن از نوع صحیح چربی ممکن است به شما در دفع دیابت کمک کند. اگر در معرض دیابت قرار دارید و می خواهید قند خونتان کاهش یابد نوع تغذیه تان را اصلاح کنید و به مواد غذایی کاهنده قند خون روی بیاورید که بهترین شیوه است.

در اینجا به بیان برخی از روش های مناسب جهت کاهش قند خون خواهیم پرداخت : مصرف مواد غذایی با فیبر بالا : غذاهایی که دارای فیبر بالا هستند ، به حفظ سطح قند خون کمک می کنند و جهش و کاهش های بزرگ را کمتر می کنند.فیبر هم چنین به کاهش مقاومت انسولین کمک می کند و می تواند خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهد . هدف دریافت حداقل ۲۵ تا ۳۰ گرم فیبر در روز از غذاهای تازه، بدون پردازش و غذاهای فصلی است.

نوشیدن آب و حفظ آبرسانی به بدن : نوشیدن آب به اندازه‌ي کافی ممکن است به حفظ سطوح قند خون در حد مناسب و سالم کمک کند. نوشیدن آب،‌ علاوه بر آن‌که از کم‌آبی بدن پیشگیری می‌کند، به کلیه‌ها نیز کمک می‌کند قند اضافه‌ی خون را از طریق ادرار از بدن خارج کنند. نتایج یک مطالعه‌ی مشاهده‌ای نشان دادند، آدم‌هایی که آب بیش‌تری می‌نوشند کم‌تر از دیگران در معرض بالا رفتن سطوح قند خون‌ قرار می‌گیرند. نوشیدن آب به طور مرتب باعث آبرسانی مجدد به خون، کاهش قند خون و کاهش خطر ابتلا به دیابت می‌شود. به خاطر داشته باشید، آب و سایر نوشیدنی‌‌های بدون کالری بهترین گزینه‌ها برای نوشیدن هستند. نوشیدنی‌های مملو از قند باعث بالا رفتن گلوکز خون، زیاد شدن وزن، و افزایش خطر ابتلا به دیابت می‌شوند.

سیر و پیاز : سیر سال ها برای کاهش سطح کلسترول استفاده می شود اما آن وعده ی کاهش قند خون را نشان می دهد. مطالعه در سال ۲۰۰۶ در موش و مطالعه ۲۰۱۲ در خرگوش نشان داد که عصاره سیر ممکن است قند خون را پایین بیاورد. عصاره سیر میزان انسولین موجود در افراد مبتلا به دیابت را افزایش می دهد. مطالعات مشابه نشان داده است که پیاز نیز اثرات مثبتی بر کاهش قند خون دارد با وجود بوی بد سیر و پیاز در دهان، برای طعم غذا خوب است و معلوم است که آن بیش از حد برای شما خوب است پس برای سفارش پستو سیری حرکت نمایید سیر و چربی های تک اشباع در آجیل کاج برای قند خون شما خوب هستند.

مصرف ماهی : خوردن ماهى ممکن است احتمال ابتلا به دیابت نوع دوم را ۵۰ درصد کاهش دهد، یعنى اشخاصى که در رژیم غذایى آنها ماهى وجود دارد، حدود ۵۰ درصد کمتر از آنهایى که ماهى نمى خورند احتمال ابتلا به ناراحتى عدم تحمل قند را دارند. ماهى سرشار از اسیدهای چرب اُمگا-۳ است، بنابراین مصرف ماهی به میزان حداقل دو بار در هفته و هر بار گرم بسیار توصیه مى شود . البته بیماران دیابتی نباید از کپسول هاى روغن ماهى جز با تجویز پزشک استفاده نمایند، زیرا تنظیم قند خون آنها را مختل مى کند.

تعادل در وعده‌های غذایی : نیمی از بشقاب خود را با سبزیجات غیرنشاسته‌ای پر کنید. نیمه دیگر را بین پروتئین و کربوهیدرات‌هایی مانند برنج قهوه‌ای، دانه‌ها، حبوبات، یا دانه‌های قدیمی مانند گل همیشه بهار، ارزن یا فارو تقسیم کنید. این کربوهیدرات‌های پیچیده دارای فیبر و مواد مغذی بیشتری نسبت به کربوهیدرات‌های فرآوری شده مانند برنج سفید، نان و ماکارونی هستند و این فیبر باعث کنترل قند خون می‌شود.

کنترل میزان پروتئین : کنترل پروتئین به جذب منظم کالری کمک می کند و می تواند به کاهش وزن منجر شود. در نتیجه کنترل وزنتان سطح سالم قند خون را ارتقاء می دهد و همانطور که نشان داده شده است خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش می دهد. کنترل اندازۀ وعده های غذایی نیز به کاهش جذب کالری و به دنبال آن به کاهش قند خون کمک می کند.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com