مناسب ترین روش ها جهت سفید ماندن دندانها چیست

دندان‌های زرد و بدشکل سن را بالا می‌برد و حالت بیمارگونه به چهره می‌بخشد. درحالی‌که دندان‌های سفید، مرتب و درخشان می‌توانند نگاه هرکسی را به خود خیره و زیبایی چهره را دو چندان کنند. حدود ۱۸ درصد افراد می‌گویند که معمولا در هنگام عکس گرفتن سعی می‌کنند دندان‌هایشان را پنهان کنند. بیشتر آنها از رنگ زرد دندان‌هایشان ناراضی‌اند و خجالت می‌کشند. امروزه داشتن دندان‌های سالم و زیبا اهمیت زیادی دارد و به همین خاطر است که تعداد کسانی که از سفید‌کننده‌های دندان استفاده می‌کنند یا برای سفید کردن دندان‌هایشان به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند هر روز بیشتر و بیشتر می‌‌شود. دندان‌های شما اولین چیزی است که به چشم دیگران می‌آید. در تحقیقات نشان داده شده که دندان‌های سفید و لبخند زیبا باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر و دید مثبت فرد نسبت به خود خواهد شد. اغلب توجه افراد بسیاری به سمت فردی جلب خواهد شد که دندان‌های سفید و تمیز داشته باشد.

در اینجا به بیان برخی از بهترین راه ها جهت سفید کردن دندانها خواهیم پرداخت : استفاده از خمیر دست ساز : دو یا سه (بیشتر یا کمتر) قاشق چای خوری از هیدروژن پروکساید (آب اکسیژنه ۵%) را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر ایجاد شود. اگر خمیر کاملاً شکل نگرفت مقدار جوش شیرین و هیدروژن پروکساید را کم و زیاد کنید تا بصورت کامل شکل بگیرد و مانند خمیر دندان شود. اگر مایل بودید میتوانید مقداری چاشنی نعنا و یا اندکی خمیر دندان به آن اضافه کنید. دندانهای خود را با خمیر مسواک کنید و اجازه دهید حداقل تا ۲ دقیقه روی دندانهایتان باقی بماند. خمیر را قورت ندهید! چون حتماً مزه اش را دوست نخواهید داشت. میتوانید از نکات بالا برای بهتر شدن مزه خمیر استفاده کنید.

انجام بلیچینگ در منزل : کم ‌صدمه‌ترین روش درمانی بدرنگی، بلیچینگ است زیرا به مینای دندان آسیب نمی‌رساند. در روش بلیچینگ در منزل، دندانپزشک از فک بیمار قالب‌گیری کرده و نایت گارد می‌سازد. سپس بیمار در منزل مواد بلیچینگ را داخل نایت گارد ریخته و برحسب غلظت ماده، روزانه بین یک تا ۶ساعت داخل دهان قرار می‌دهد. زمان سفید شدن برای هر فک بین یک تا ۲ هفته است. گاهی اوقات، به‌خصوص در موارد بدرنگی ناشی از مصرف تتراسایکلین، این زمان ممکن است به ۶ ماه افزایش یابد. بعضی مواقع حین استفاده از مواد بلیچینگ ممکن است دندان‌های بیمار به سرما حساس شوند. در این موارد بهتر است زمان استفاده از بلیچینگ کاهش داده شود و حتی درمان به مدت یک روز متوقف شود. البته استفاده از دهانشویه‌ها و خمیردندان‌های ضد حساسیت به متوقف شدن این‌عارضه کمک می‌کند.

مسواک زدن مدام دندانها : بهترین راه سفید کردن دندان‌ها این است که بعد از هر بار خوردن و آشامیدن دندان‌هایتان را مسواک بزنید، هرچند همیشه هم کار راحتی نیست. و بسته به اینکه هنگام خوردن یا نوشیدن کجا هستید (مثلا در مدرسه یا در محل کار) ممکن است کار دشواری باشد. اجتناب از سیگار کشیدن و مصرف زیاد قهوه و نوشابه‌، بهبود وضعیت بهداشت دهانی و تغذیه‌ی درست به پیشگیری از زرد شدن دندان‌ها کمک می‌کند.

سفید کردن دادان ها با مخلوط دست ساز : برای سفید کردن دندان در خانه و  از بین بردن زردی های دندان از یک ترکیب معجزه اسا استفاده کنید. با مخلوط کردن زردچوبه، نمک و آبلیمو به راحتی میتوانید درخشندگی دندان ها را برگردانید. این ترکیب را باید برای چهار تا پنج شب استفاده کنید سپس تاثیر آن را خواهید دید.

شیر خشک و خمیر دندان : شیر خشک دندان های شما را مثل مروارید سفید و سالم نگه می دارد. مقداری خمیر دندان را بر روی مسواک خود قرار دهید، کمی شیرخشک را به آن اضافه کنید و دندان های خود را بشویید. با این کار به زیبایی دندان هایتان کمک کنید.

سفید کردن دندان‌ها در مطب : دندانپزشک شما می‌تواند به وسیله‌ی ژل پراکسید سفیدکننده جرم روی مینای دندان، و برخی لکه‌های ناشی از غذاها، نوشیدنی‌ها و سایر علل را از بین ببرد. این روش یک ساعت طول می‌کشد و به طور متوسط هر جلسه ​​۶۵۰ دلار هزینه دارد. اگر یکی دیگر از تجهیزات نوری منحصر به فرد مانند ZOO یا نور مشابه آن یا لیزر برای سرعت بخشیدن به روش سفیدسازی استفاده شود، قیمت افزایش می‌یابد. در صورتی که لک روی دندان‌های بیش از حد مقاوم باشد ممکن است فرد مجبور شود برای سفید کردن یا مشاوره جهت ادامه‌ی سفید کردن دندان با استفاده از روش‌های خانگی که توسط دندانپزشک‌تان ارائه می‌شود، یک یا چند جلسه بیش‌تر به مطب مراجعه کند.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com