راهکارهای مناسب جهت جلوگیری از افتادگی پوست چیست

یک بدن زیبا، باید سفت باشد و اگر پوست شما در شرایط خوبی نباشد چنین چیزی شدنی نخواهد بود. افرادی که برای کاهش وزن خود تلاش می کنند نسبت به دیگر افراد، افتادگی و شل شدن قسمت هایی از پوست خود را بیشتر تجربه می کنند و این اتفاق برای آنها بسیار ناخوشایند است. جلوگیری از افتادگی پوست یعنی قدم اول در پیشگیری از پیری پوست صورت و بدن. خانم هایی که به زیبایی و سفتی پوستشان اهمیت می دهند باید با تغذیه و عواملی که از شلی پوستشان جلوگیری می کند آشنا شوند. اولین و مهم ترین نکته در پیشگیری از پیری پوست صورت و تمام بدن رعایت یک رژیم غذایی سالم و مناسب است.بدون شک استفاده از راه های مختلف برای جلوگیری از افتادگی پوست صورت و نداشتن پوستی شل و آویزان یکی از مهم ترین دغدغه ها و دل مشغولی های افراد به خصوص خانم هاست.

با چند روش مناسب جهت جلوگیری از افتادگی پوست و یا سفت شدن پوست بیشتر آشنا شویم : استفاده از لیمو : عصاره آب لیمو تازه را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب شستشو دهید. انجام این عمل دو یا سه بار در روز و سپس استفاده از مرطوب کننده با کیفیت، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. شما می توانید نصف لیوان آبلیمو به یک فنجان آب سرد اضافه کنید. این مخلوط را بر روی صورت تازه شسته شده خود بمالید . اجازه دهید آب لیمو بر روی صورت شما خشک شود. برای بهترین نتایج، این درمان را یک یا دو بار در روز عملی کنید.

مصرف گوجه فرنگی، هندوانه و اسفناج : مطالعات و تحقیقات جدید در دانشگاه هاروارد نشان داده که راهکار بسیار ساده در مورد پیشگیری از این عارضه، مصرف گوجه فرنگی، هندوانه و اسفناج می باشد. چون این مواد غذایی باعث تحریک بدن به عضله سازی می گردند و اگر فردی به طور منظم، یکی از این مواد غذایی را استفاده نماید، می تواند تا حد زیادی از افتادگی و شل شدن عضلات و باطبع آن از بد قیافه شدن پوست خود جلوگیری نماید. درضمن برخی متخصصان علوم سلامت و زیبایی معتقدند که استفاده از گروه مرکبات به دلیل دارا بودن ویتامین C سبب کلاژن سازی و جلوگیری از ترک و چروک های پوستی می شوند. بنابراین، افرادی که در فصول سرد سال روزانه از مرکبات استفاده می کنند، کمتر دچار مشکلات مرتبط با سلامت پوست می شوند.

محافظت از پوست در برابر نور خورشید : اگر قصد دارید بیرون از منزل به ورزش بپردازید، بهتر است زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرید. اشعه‌ی ماوراء بنفش خورشید می‌تواند کلاژن پوست را تخریب کند و باعث افتادگی پوست شود. پیاده‌روی و دویدن خود را صبح زود انجام دهید. از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که برچسب ” طیف گسترده ” داشته باشند. این گونه ضد آفتاب‌ها می‌توانند پوست شما را در برابر اشعه ی ماوراء بنفش محافظت نمایند. لباس‌های مناسب به تن داشته باشید. لباس‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانند در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید از شما مراقبت نمایند.

نقش پروتئین در پوست : کلاژن و الاستین دو ماده ای هستند که در خاصیت الاستیک و چاق نگه داشتن پوست موثرند یک رژیم غذایی متعادل با پروتئین کافی داشته باشید پروتئین برای قابلیت ارتجاعی پوست مهم است. کلاژن یکی از فراوانترین پروتئین های بدن است در صورتی که پروتئین رژیم غذایی کافی نباشد کلاژن تخریب شده و پوست شل با چین و چروک پیدا خواهید کرد. یک رژیم غذایی دارای پروتئین هایی مانند ( پنیر، شیر، حبوبات، دانه ها، اجیل، ماهی ) که همه حاوی کلاژن و الاستین هستند در حفظ پوست موثرند.

ماساژ پوست صورت : هر شب قبل از رفتن به رختخواب، به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه صورت خود با یک حرکت رو به بالا ماساژ دهید. نیروی جاذبه به طور مداوم پوست‌تان را به سمت پایین می‌کشد و باعث شل و آویزان شدن آن در آینده می‌شود. با انجام ماساژ می‌توانید با این مسئله مبارزه کنید. گردن‌تان را نیز خوب ماساژ دهید؛ زیرا گردن جایی است که اغلب مورد غفلت و بی‌توجهی قرار می‌گیرد. هر زمان که به صورت‌تان مرطوب کننده می‌زنید آن را روی گردن‌تان نیز بمالید و آن را به سمت بالا ماساژ دهید.

کاهش استرس : توصیه می شود برای اینکه پوستی سالم داشته باشید استرس و فشارهای عصبی را از خود دور کنید و به آنچه می خورید بیشتر اهمیت بدهید. مصرف شکلات، قهوه و سس مایونز را کاهش دهید و بیشتر از میوه، سبزی و سویا استفاده کنید همچنین برای رسیدن به پوست سالم و صاف ورزش کردن از نکات اصلی به شمار می رود.

استفاده از توت فرنگی : برای درمان شل شدگی پوست صورت هیچ میوه دیگری بهتر از توت فرنگی وجود ندارد. شاید شما درباره فواید خوردن توت فرنگی بسیار بدانید اما کمتر کسی از فواید شگفت انگیز استفاده توت فرنگی بر روی پوست می داند. از آنجا که توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است میتوانید هم آن را بخورید و هم استعمال بیرونی کنید. توت فرنگی پوست شما را جوان می کند.

نوشیدن آب : آب مسئول حفظ قابلیت ارتجاعی پوست شماست، آب به پوست شما رطوبت رسانده و بدنتان را از سموم خلاص می کند. پس توصیه می شود که روزی هفت تا هشت لیوان آب بنوشید زمانی که به حمام می روید، با استفاده از یک لیف زبر، از پوست خود رویه سایی کنید اگر به طور مداوم از پوست خود لایه برداری کنید، پوست قدیمی را کنار زده و به رشد سلول های پوستی جدید فضا می دهید وقتی که می خواهید پوست شل بدنتان را سفت کنید، حفظ رطوبت فقط از طریق نوشیدن آب کافی نیست بنابراین عادت کنید که تا هر شب قبل از خواب و هر روز صبح بعد از بیدار شدن به بدنتان لوسیون مرطوب کننده بمالید و آنچه مهم است این است که خیلی تند وزن کم نکنید.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com