بهترین روش های درمان و جلوگیری از افتادگی پوست صورت چیست

جلوگیری از افتادگی پوست یعنی قدم اول در پیشگیری از پیری پوست صورت و بدن. خانم هایی که به زیبایی و سفتی پوستشان اهمیت می دهند باید با تغذیه و عواملی که از شلی پوستشان جلوگیری می کند آشنا شوند. جلوگیری از افتادگی پوست و نداشتن یک پوست شل و آویزان امروزه تبدیل به یکی از دغدغه های اصلی افراد به خصوص خانم های جوان شده است. اغلب افراد برای مقابله با مشکل افتادگی پوست به سراغ جراحی‌های زیبایی می‌روند. این جراحی‌ها، افزون بر هزینه‌های سنگین، معمولا یک سری عوارض جانبی هم در پی دارند. خوشبختانه، برخی درمان‌های ساده‌ و آسانِ خانگی برای سفت کردن پوست وجود دارند که برای کاهش چین و چروک و خطوط پوست نیز مؤثر هستند. فرقی ندارد که چقدر وزن کم کرده باشید یا چقدر در مراقبت از ظاهر خود دقت داشته باشید، به نظر می‌رسد افتاگی پوست مشکلی است که خلاص شدن از آن غیر ممکن است و حتی می‌تواند باعث شود نازپرورده‌ترین افراد نیز ظاهری نامناسب و شلخته داشته باشند. بدون توجه به اینکه این شرایط در نتیجه کاهش وزن، بارداری یا سایر موارد مانند آن ایجاد شده باشد یا خیر، افتادگی پوست صورت یک مشکل رایج در بین افراد مختلف می‌باشد که روش‌های درمان مناسب برای رفع شلی پوست وجود دارد.

در اینجا به بیان برخی از روش های موثر در درمان و جلوگیری از افتادگی پوست صورت خواهیم پرداخت : شستشوی صورت : هر روز صبح و شب باید صورت خود را بشویید، به ویژه اگر آرایش کرده باشید. مواد آرایشی روی پوست به تدریج از طریق منافذ آن جذب می شوند و به دلیل آنکه تقریبا همه ی انواع مواد آرایشی حاوی مواد شیمیایی قوی ای هستند، این مسأله هم در اکسیده شدن پوست تأثیر دارد. حتما از شوینده ای استفاده کنید که بر پایه ی آب باشد و بعد از آن صورت تان را با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند. عصرها اسکراب صورت نزنید و از آن فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید تا پوست تان اذیت نشود. استفاده ی غیر ضروری از اسکراب، سلول های پوست تان را در حالی از بین می برد که اصلا نیازی به این کار نیست. بعد از شستن صورت، برای مرطوب کردن پوست تان مقدار کمی روغن نارگیل به آن بزنید.

استفاده از لیمو : عصاره آب لیمو تازه را به آرامی روی صورت و گردن خود بمالید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با آب شستشو دهید. انجام این عمل دو یا سه بار در روز و سپس استفاده از مرطوب کننده با کیفیت، نتایج خوبی به همراه خواهد داشت. شما می توانید نصف لیوان آبلیمو به یک فنجان آب سرد اضافه کنید. این مخلوط را بر روی صورت تازه شسته شده خود بمالید . اجازه دهید آب لیمو بر روی صورت شما خشک شود. برای بهترین نتایج، این درمان را یک یا دو بار در روز عملی کنید.

روغن بادام : پیش از استحمام، روغن بادام را به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست خود ماساژ دهید. هر روز یا دستِ‌کم یک روز در میان از این روغن استفاده کنید. روغن بادام سرشار از ویتامین E است که پوست را مرطوب می‌کند. این روغن به طور محسوسی، افتادگی پوست را کاهش می‌دهد و پوست را به صورت طبیعی سفت می‌کند.

استفاده از سفیده‌ تخم‌مرغ : سفیده‌ تخم‌مرغ، گِل سرشور و عسل این ماسک برای مرطوب نگه‌ داشتن پوست و سفت کردن آن بسیار موثر است. طبق تحقیقات انجام شده، سفیده‌ تخم‌مرغ حاوی مواد معدنی مفید و انواع ویتامن‌ها است. سفیده تخم‌مرغ به طور طبیعی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند و در درمان چین‌ و چروک‌ها، جوش و سایر مشکلات پوستی موثر است. عسل مملو از آب‌رسان‌های طبیعی، مواد ضدعفونی کننده و ضدپیری همراه با خاصیت آنتی‌اکسیدانی است پس با تمامی این خاصیت‌ها می‌تواند یک درمان‌گر موثر برای پوست آسیب‌دیده و پیر باشد.

استفاده از ضد آفتاب : اگر می‌خواهید در پارک قدم بزنید یا برای یک کاری بانکی کوتاه بیرون رفته‌اید، فرقی نمی‌کند. هوا آفتابی، ابری یا بارانی است، فرقی نمی‌کند. ضد آفتاب زدن باید به یکی از عادات شما تبدیل شود؛ مثل مسواک زدن. از کرم‌های ضد آفتاب با SPF بالای ۳۰ استفاده کنید و برند مناسبی بخرید. دقت کنید که روی ضد آفتاب نوشته باشد: Broad Spectrum یا طیف وسیع. این ضد آفتاب‌ها از پوست شما در برابر اشعه‌های UVA و UVB مراقبت می‌کنند. اشعه‌ی UVA آفتاب به طور مستقیم باعث پیری پوست می‌شود. یادتان باشد که تمام بخش‌هایی که زیر لباس نیستند، باید با ضد آفتاب پوشیده شوند.

استفاده از آب خیار : بعد از سن بیست سالگی، عناصر پوست مثل کلاژن و الاستین هر سال یک درصد کمتر تولید می شوند. از آن زمان پوست صورت، گردن و قفسه ی سینه به تدریج شروع به نازک و سست شدن می کند. به همین دلیل از این قسمت های بدن باید بیشتر از سایر بخش های آن مراقبت کنید و برای این کار از ماسک های پوستی کمک بگیرید. خیار و آب آن در مراقبت از پوست تأثیر معجزه آسایی دارد چون سرشار از سیلیکا و آسکوربیک اسید است. سیلیکا ماده ای معدنی و عنصری ضروری برای سلامت بافت پوست است و آسکوربیک اسید هم از انباشت آب در پوست جلوگیری می کند.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com