بهترین روش برای افزایش قد بعد از بلوغ چیست

افزایش قد یکی از مواردی هست که اکثر افراد به دنبال آن هستند و همه سعی میکنند روشی را پیدا کنند تا به رشد قد آن ها کمک کند. بیشتر افراد کوتاه‌قد، از قد خود ناراضی هستند چون بلندقد بودن به دلایل زیادی می‌تواند مطلوبیت ایجاد کند. حتی اگر دلیل خاصی برای افزایش قد خود نداشته باشید. زمانی که حرف از افزایش قد میشود، اولین نکته ای که به ذهن می رسد محدودیت سنی است. تقریبا همه ی افراد اطلاع دارند که روند رشد قد در دختران تا سن ۱۸ – ۲۰ سالگی است و رشد قد در پسران تا ۲۴ سالگی ادامه دارد و تا این سنین هورمون رشد که توسط غده هیپوفیز ترشح میشود، مسئول افزایش قد است. از آنجایی که بعد از بلوغ ترشح هورمون رشد کاهش می یابد، افزایش قد و بلندتر شدن کمی سخت به نظر میرسد. در بیشتر موارد اپیفیز استخوانهای بلند بسته شده و تمام نقاط غضروفی باقیمانده به استخوان تبدیل میشوند و همین موارد باعث میشود تا دیگر استخوانهای بلند جایی برای رشد نداشته باشند. با اینحال اگر هورمونها به صورت طبیعی ترشح شوند روند افزایش رشد قابل مشاهده خواهد بود.

در اینجا به بیان برخی از مناسبترین روش ها برای افزایش قد بعد از بلوغ خواهیم پرداخت : قرار گرفتن در برابر نور خورشید : نور خورشید از مهمترین منابع تامین ویتامین D است. ویتامین D تاثیر فراوانی در رشد بدن دارد زیرا استخوانها برای رشد نیاز مستقیم به ویتامین D دارد. اگر در معرض نور آفتاب قرار بگیرید بدن شما از راه پوست، به اندازه کافی ویتامین D را جذب میکند. مناسبترین زمان برای آفتابگیری صبح ها و غروبها است زمانی که نور خورشید به صورت مستقیم نمی تابد، در اینصورت دلیلی برای نگرانی در خصوص اشعه های مخرب نور خورشید نیز نخواهید داشت.

تقویت عضلات : تمرین شنا می تواند به تقویت عضلات اصلی کمک کند. یک شکم قوی می تواند به فرد کمک کند که وضعیت خوبی داشته باشد و بلندتر به نظر برسد. عضلات اصلی، عضلات شکم و عضلات در امتداد ستون فقرات است. این ماهیچه ها از ستون فقرات پشتیبانی می کنند. هنگامی که این عضلات بیش از حد ضعیف هستند، ستون فقرات به درستی پشتیبانی نمی شود و ممکن است فشرده شود. همچنین می تواند منجر به خمیدگی شود.

رژیم غذایی مناسب : تغذیه مناسب و رژیم غذایی درست نقش اساسی و بسیار مهمی در افزایش قد شما خواهد داشت. بدن شما برای اینکه به وزن و قد مناسبی برسد به ویتامینها، مواد معدنی و مغذی نیاز دارد. رژیم غذایی متعادل غنی از کلسیم، فسفر، ید و منیزیوم برای رشد کافی ضروری است. مصرف چربی های ترانس و چربیهای اشباع شده باید محدود شوند چراکه هضم آنها دشوار است و مانع جذب سایر مواد غذایی میشود.

نوشیدن آب : آب منبعی حیاتی برای زندگی است. مصرف زیاد آب برای همه، توصیه می شود. مطمئن هستیم که شما فواید و مزایای نوشیدن آب را می دانید. این طور نیست؟ در این مقاله، با یکی دیگر از فواید آن، که افزایش قد می باشد، آشنا می شوید. شما باید حداقل ۲ لیتر آب در روز بخورید تا به عملکرد بدنی شما کمک کند. آب باعث سم زدایی بدن شده و به بهبود گوارش نیز کمک می کند. علاوه بر این، نوشیدن مقدار زیادی آب باعث افزایش میزان متابولیسم شده که طبق گفته دانشمندان تاثیر مستقیمی بر افزایش قد شما دارد.

ترک عادت های بد : همانطور که می دانید، عادات بدی مانند سیگار کشیدن، نه تنها برای سلامتی شما مضر است بلکه بر رشد بدن شما نیز تاثیر می گذارد. پس از بلوغ، بسیاری از افراد به استفاده از سیگار و خوردن فست فود بیشتر تمایل دارند که این موارد، موانع دیگری برای رشد فیزیکی هستند. بنابراین، باید مانع از انجام این عادت های بد شوید تا قد بلندتری داشته باشید.

کشش : همانند لمس انگشتان پا، کشش فوق العاده نیز روش عالی برای کمک به رشد قد است. برای انجام این تمرین کافیست به صورت صاف بایستید و دستان خود را تا جایی که می‌توانید بکشید. در همین حالت کمی به سمت عقب خم شوید. ترکیب این نوع تمرین با لمس انگشتان پا و تکرار آن می‌تواند نقش بسزایی در رشد قد داشته باشد.

شنا : این یک تمرین آرامش بخش است که می تواند چند سانت به قد نیز اضافه کند شنا کردن یک ورزش بدنی کامل است که از هر طرف رباط ها، تاندون ها را بسط می دهد و ستون فقرات را بلند می کند. تمرین منظم می تواند نتایج موثر تری به شما بدهد. بعد از انجام یک جلسه شنا با غذای مناسب و مغذی مثل تخم مرغ و یا یک کاسه از بلغور جو دو سرمصرف کنید هر روز یا یک روز درمیان شنا کنید تا با کوتاهی قد غلبه کنید.

منبع و ماخذ : pishrotebpersia.com